وکیل در تهران

ساخت وبلاگ

 


شرایط افزایش سرمایه در شرکت سهامی
برای این منظور تصمیم مجمع عمومی فوق العاده ضروری است. و در صورت عدم پرداخت کامل سرمایه قبلی شرکت امکان افزایش سرمایه وجود ندارد و این امر جایز نیست. مجمع عمومی فوق العاده چیست؟

این مجمع به هیئت مدیره این امکان را می دهد که در مدت معینی سرمایه شرکت را تا سقف معینی به طور قانونی افزایش دهد. در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که اساسنامه شرکت تضمینی برای افزایش سرمایه شرکت توسط هیئت مدیره نمی باشد. کاری که هیئت مدیره موظف به انجام آن است این است که باید ظرف یک ماه پس از افزایش سرمایه به مرجع ثبت شرکت اطلاع دهد که سرمایه جدید باید در اساسنامه به ثبت برسد.

نقش گزارش حسابرسان در افزایش سرمایه در شرکت سهامی چیست؟
همانطور که گفته شد مرجع تصمیم گیری برای افزایش سرمایه مجمع عمومی فوق العاده است. که به پیشنهاد هیأت مدیره بازرس یا بازرسان گزارش را قرائت و مجمع عمومی در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد. در واقع ماهیت گزارش بازرس یا بازرسان اظهارنظر نسبت به پیشنهاد هیأت مدیره است. ضمناً وقتی هیأت مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت را می دهد، باید دلیل افزایش سرمایه را نیز توضیح دهد. هیئت مدیره باید گزارش امور مالی یک سال مالی شرکت را ارائه کند و چنانچه مجمع عمومی عادی تا آن زمان نسبت به حساب مالی سال قبل تصمیم گیری کرده باشد، گزارش مالی سال قبل را نیز ارائه دهد.

ثبت افزایش سرمایه در شرکت سهامی
زمانی که قصد افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص وجود دارد و این امر از طریق انتشار سهام جدید صورت می گیرد، باید از طریق روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن همیشه درج می شود، این موضوع به اطلاع صاحبان سهام برسد. در آگهی درج شده در روزنامه اطلاعاتی از جمله:

میزان افزایش سرمایه، مبلغ اسمی سهام جدید، میزان ارزش افزوده سهام، تعداد سهامی که هر سهامدار به نسبت سهام خود در خرید اولویت دارد و مهلت پذیره نویسی و نحوه پرداخت.

در صورت عدم وجود شرایط برای سهام جدید این موضوع نیز در آگهی قید شود. افزایش سرمایه شرکت باید ثبت شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح زیر است:

بیانیه ای با امضای رئیس جمهور و کلیه اعضای هیئت مدیره.

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که افزایش سرمایه را تصویب یا به هیئت مدیره اجازه داد.

اعلامیه تایید فروش کلیه سهام جدید.

یک نسخه از روزنامه ای که آگهی افزایش سرمایه در آن درج شده است.

در صورتی که قسمتی از سرمایه شرکت سهامی نقدی نباشد، کلیه آن دارایی های غیرنقدی باید ارزش گذاری و با نظر کارشناس قضایی تحویل شود و به مجمع عمومی فوق العاده واگذار شود. ضمناً قیمت محصولات غیرنقدی باید در قالب یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به همراه مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 68 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:57

 



امروزه ورشکستگی به دلیل گسترش تجارت و اقتصاد و کالاهای وارداتی افزایش یافته است.

شاید اکثر مردم متوجه نباشند، اما ورشکستگی باعث می شود تا زندگی بسیاری از مردم تا مرز نابودی پیش رود، به خصوص در ورشکستگی هایی که از نظر اقتصادی آسیب زیادی به یک فرد وارد می کند.

حتی در یک سری پرونده های ورشکستگی دیده شده است که افراد از یکدیگر طلاق گرفته اند، زیرا به طور کلی ممکن است ورشکستگی به طور ناگهانی رخ دهد و خانواده را شوکه کند و مردم نتوانند بفهمند که این یک امر عادی است، اما باید با این موضوع کنار بیاییم. . او با این رویداد کنار آمد و به دنبال از بین بردن اثرات مخرب ورشکستگی بر زندگی بود.

تعریف ورشکستگی
ورشکستگی حالتی است که ممکن است تاجر یا شرکتی در آن بیفتد و آن زمانی است که بدهی تاجر یا شرکت تجاری از دارایی آن بیشتر شود و تاجر. به نام ورشکستگی

تعریف قانونی ورشکستگی
ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری ناشی از تعلیق پرداخت وجوهی است که بر عهده وی است. حکم ورشکستگی تاجر در زمان غیبت تا یک سال پس از فوت قابل صدور است. حکم ورشکستگی فقط برای یک تاجر یا شرکت است. تجارت قابل صادرات است.

بنابراین باید مشخص شود که یک شخص تاجر است و در صورت شک، متقاضی می تواند برای اثبات ادعای خود به شواهدی متوسل شود که در این میان بیشترین شواهد بر اساس اظهارات شهود و حجم معاملات انجام شده است. توسط شخص


تاجر ضمن اعلام تعلیق به دادگاه محل سکونت خود باید تشریفات مواد 413 و 414 را انجام دهد در غیر این صورت دادگاه حکم ورشکستگی صادر و حکم به توقیف وی می دهد.

انواع دعاوی ورشکستگی
ورشکستگی به دلیل کلاهبرداری:

1) زمانی که تاجر دفاتر خود را گم کرده باشد، یعنی دفاتری که تاجر شرعاً مکلف به نگهداری آن است و در این صورت مفقود شدن کتاب باید عمدی باشد، اگر عمدی نباشد تاجر مشمول ورشکستگی می‌شود. نمی توان فریب خورد

2) افزایش متقلبانه بدهی با هدف جلوگیری از افزایش غیرواقعی طلبکاران تاجر.

3) تاجر با وساطت و معاملات صوری قسمتی از اموال خود را از بین برده است که تخریب آن ممکن است به صورت انتقال مالکیت به صورت رسمی و با تبانی اشخاص ثالث و یا به صورت تخریب و از بین بردن عمدی اموال تاجر باشد. .

جریمه ورشکستگی کلاهبرداری چیست؟
ممکن است شخصی به حبس از یک تا پنج سال محکوم شود و یا اگر مجازات او بیش از سه سال حبس باشد از حقوق اجتماعی محروم می شود.
حکم ورشکستگی چه آثاری دارد؟
1) اولین اثر حکم ورشکستگی این است که بین ورشکستگی شرکت و ورشکستگی شرکاء ارتباطی وجود ندارد.

2) اجرای حکم ورشکستگی موقت.

3) تبدیل بدهی جاری تاجر به جاری.

4) عدم تخصیص خسارت تاخیر تادیه بر دیون تاجر ورشکسته.

5) اثر نهایی حکم ورشکستگی این خواهد بود: مدیر تصفیه تاجر باشد.

برای صدور حکم ورشکستگی به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟ از حیث صلاحیت ذاتی دادگاه صالح حکم ورشکستگی دادگاه عمومی حقوقی است و از نظر محل در صورتی که تاجر شخص حقوقی باشد محل اداره و عملیات صالح است و در صورتی که شخص حقیقی محل سکونت متهم صالح است. است.

هزینه ورشکستگی چگونه محاسبه خواهد شد؟
دعوای ورشکستگی یک دعوی غیر مالی محسوب می شود و هزینه درخواست ورشکستگی معادل دعاوی غیر مالی می باشد.
ورشکستگی مقصر چیست؟
ورشکستگی ناشی از تقصیر به دو قسم تکلیفی یا قطعی و اختیاری یا ممکن تقسیم می شود:

ورشکستگی به تقصیر اختیاری حالتی است که دادگاه در اعلام ورشکستگی به تقصیر و در نتیجه صدور حکم کیفری مساعد است.


1) چه مخارج شخص و چه مخارج خانه تاجر ورشکسته در روزهای عادی نسبت به درآمد او فوق العاده باشد.

2) در صورتی که یکی از طلبکاران را پس از تاریخ س. بر دیگران ترجیح داده باشدافزایش سرمایه در شرکت سهامی
افزایش سرمایه در شرکت سهامی به دو صورت انجام می شود

1- انتشار سهام جدید

2- افزایش مبلغ اسمی سهام موجود.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:57

 


شرکت سهامی
شرکت سهامی یکی از شرکت های سرمایه ای است که در بین شرکت های تاسیس شده بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بر اساس ماده 2 لایحه مذکور آمده است: «شرکت سهامی شرکت تجاری محسوب می شود هر چند موضوع فعالیت آن تجاری نباشد».

بنابراین زمانی که یک شرکت سهامی ثبت و تشکیل می شود در شرکت های تجاری قرار می گیرد.

دو نوع شرکت سهامی داریم:
1. شرکت سهامی عام

2. شرکت سهامی خاص

. برای تأسیس شرکت سهامی سرمایه آن نباید کمتر از پنج میلیون ریال باشد.

شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط مؤسسین تأمین می شود. بنابراین تعداد شرکا در شرکت سهامی عام بیشتر از شرکت خصوصی است. و در شرکت سهامی خاص چیزی به نام مجمع عمومی وجود ندارد. در شرکت سهامی 35 درصد سرمایه برای شروع کار به حساب خاصی واریز می شود و چیزی به نام اخطار پذیره نویسی وجود ندارد.

نحوه تشکیل شرکت سهامی

. در صورتی که پس از تأسیس شرکت سرمایه شرکت کمتر از این مقدار باشد، شرکت مذکور باید ظرف یک سال سرمایه شرکت را افزایش دهد یا در قانون تجارت به نوع دیگری از شرکت تبدیل شود، در غیر این صورت هر یک از ذینفعان می توانند تقاضای انحلال کنند. درخواست شرکت از دادگاه

برای تاسیس شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از نام شرکت در کلیه اطلاعیه ها و اسناد و آگهی های شرکت کلمه "شرکت سهامی خاص" به وضوح درج شود.

شرایط تاسیس شرکت سهامی:
موسسین برای تأسیس شرکت سهامی ابتدا باید 35 درصد از مبلغ تعهد شده را به حسابی در بانک به نام شرکتی که می خواهند تأسیس کنند واریز کنند و اظهارنامه ضمیمه پیش نویس اساسنامه شرکت و پیش نویس اعلامیه اشتراک سهام باید به مراجع ثبت شرکت ارائه شود. پس از ثبت شرکت سهامی عام، سهام آن در بورس معامله می شود.

به طور کلی شرکت های سهامی کامل ترین نوع شرکت سهامی هستند. این شرکت برای جمع آوری وجوه مهم تأسیس شده است و باید تعدادی شریک جمع آوری کند زیرا این شرکت ها معمولاً کارهای مهمی مانند تجارت با کشورهای خارجی، تأسیس بانک، تأسیس کارخانه، استخراج معادن، سدسازی و ... را انجام می دهند. ... تاسیس می شوند که نیاز به سرمایه زیادی دارد.
انتشار آگهی اشتراک در شرکت سهامی
مرجع ثبت شرکت ها ابتدا اظهارنامه را قرائت می کند و پس از مطابقت مندرجات آن با قانون، اجازه صدور آگهی اشتراک را می دهد.

ابتدا موسسین آگهی پذیره نویسی را تبلیغ می کنند، سپس آن را در بانکی که سهام در آن وثیقه است قرار می دهند و سپس کسانی که مایلند در مدت معینی به بانک مراجعه کرده و مبلغ را پرداخت می کنند و زیر برگه تعهد امضا می کنند و دریافت می کنند. رسید آنها

برگه تعهد سهام در شرکت سهامی
به طور کلی برگ تعهد سهام در دو نسخه تنظیم می شود که تاریخ آن باید در این برگه نوشته شود سپس نماینده قانونی یا پذیره نویس باید آن را امضا کند نسخه اول نزد بانک نگهداری می شود و نسخه دوم با مهر است. و امضای بانک و رسید به پذیره نویس داده می شود.

امضای برگ تعهد به معنای پذیرش اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام است.

موسسین در زمان مناسب پس از رسیدگی به تعهدات پذیره نویسان و احراز سرمایه شرکت، تعداد سهام هر یک از پذیره نویسان را تایید و از عموم دعوت به عمل می آورد. مجمع پس از انجام امور لازم، مؤسسین، بازرسان و مدیران شرکت را انتخاب می کند و این مجمع برای اطلاع و دعوت از سهامداران، روزنامه ای چندتیراژی منتشر می کند. مدیران باید سمت خود را بپذیرند. و از این تاریخ این شرکت تشکیل شده اس

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 55 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:57


کدام شرکت ها برای فعالیت نیاز به مجوز دارند؟
هر شرکتی قبل از ثبت باید از مرجع مربوطه خود مجوز بگیرد، مثلا موسسات مالی و اعتباری باید از مرجع مربوطه خود که بانک مرکزی است مجوز بگیرند. مسلم است که. عکس این قضیه در مورد برخی از شرکت هایی که مسائل آنها حساس نیست، مانند شرکت های خدماتی و نظافتی که نیازی به ثبت ندارند نیز صادق است.

در این متن هدف ما تفکیک شرکت هایی است که با توجه به موضوع، برخی نیاز به اخذ مجوز از سایرین دارند که بدون مجوز می توانند به ثبت برسند.

کدام فعالیت در شرکت قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز شرکت دارد؟
شرکت هایی که قبل از ثبت باید از مراجع ذیصلاح مجوز بگیرند به شرح زیر است:

1- شرکت هایی که فعالیت بیمه ای انجام می دهند باید مجوز بگیرند تا بعداً به ثبت برسند. این شرکت ها برای ثبت تاسیس و همچنین تغییرات خود با توجه به نوع خدمات بیمه ای و نمایندگی های بیمه ای و ... نیاز به اخذ مجوز دارند. اخذ نمایندگی از شرکت بیمه و همچنین ارائه خدمات بیمه ای و بیمه ای مورد تایید معظم له. شورای بیمه و متن قرارداد نمایندگی بیمه، همگی از این دست فعالیتهاست. همانطور که قبلا ذکر شد مرجع صالح برای اخذ مجوز فعالیت بیمه ای بیمه مرکزی ایران می باشد.

2- شرکت هایی که فعالیت های مرتبط با بورس و موسسات مالی اعتباری دارند لازم است قبل از تاسیس از مرجع ذیصلاح خود مجوز اخذ نمایند. فعالیت های این بخش شامل سرمایه گذاری در سهام و سهام شرکت، واحدهای سرمایه گذاری اوراق بهادار، ارائه امتیازات لازم برای معاملات با تعهد پذیره نویسی و فروش، سپرده گذاری و موفقیت، کارگزاری در خرید و فروش، مشاوره، تسویه اوراق بهادار، ارزیابی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و دریافت سفارش خرید و فروش، صدور گواهینامه تخصصی مربوطه و خرید و فروش سهام و سهام و اوراق بهادار شرکت، تنظیم روابط بین اشخاص فعال در بازار اوراق بهادار، پذیره نویسی، صندوق سرمایه گذاری با استفاده از طرح پس انداز و سرمایه گذاری و مزایای اضافی برای بازنشستگان، سرمایه گذاری در اوراق بهادار، واسطه در معاملات بورس و اوراق بهادار، سبدگردانی، تعاونی سهام، فعالیت های کارگزاری، مشاوره، تعهد به پذیره نویسی امور مربوط به ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه. ارائه خدمات الکترونیکی برای معاملات اوراق بهادار. همچنین یادآور می شویم که در صورت استفاده از اصطلاح خرید و فروش سهام در فعالیت های شرکت بدون ذکر موضوع اصلی بورس، نیازی به اخذ مجوز نخواهد بود. برای شرکت های دارای این نوع فعالیت، اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مرجع صالح می باشد.
3- شرکت هایی که فعالیت های مربوط به خصوصی سازی را انجام می دهند قبل از تاسیس نیاز به اخذ مجوز دارند. در واقع در اینجا صحبت از شرکت های دولتی است که به بخش خصوصی واگذار شده اند. این شرکت ها باید یاد بگیرند که برای مهم ترین تصمیمات و تغییرات در عملکرد و حتی مقررات بودجه سالانه خود مجوز دریافت کنند. ساخت و ساز است.

4. شرکت هایی که فعالیت آنها مربوط به شرکت های تعاونی است. مرجع ذیصلاح جهت اخذ مجوز کلیه شرکتهای تعاونی جهت ثبت تاسیس و تغییرات، اداره تعاون شهرستان مربوطه و یا وزارت کار و رفاه اجتماعی می باشد.

5. شرکت هایی که فعالیت آنها در زمینه امور فرهنگی، خبری، تبلیغاتی و هنری می باشد جهت ثبت نیاز به مجوز دارند. فعالیت هایی از قبیل: طراحی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مرتبط اعم از روزنامه نگاری و روابط عمومی و روزنامه نگاری، ایجاد نمایندگی خبرگزاری ها و رسانه های خارجی و داخلی و انتشار نشریات عمومی یا تخصصی، چاپ کتاب و چاپ سنگی و ترجمه. متون و مقالات و کتب، انجام کلیه فعالیت های فرهنگی، هنری و سینمایی، خبرگزاری و خبر.

6- فعالیتهای مرتبط با امور مالی و بانکی از قبیل تأسیس، تغییرات و تصمیمات شرکتها و سازمانهای اعتباری و پولی مانند مؤسسات اعتباری، صندوق قرض الحسنه، بانکها، صرافی ها و تعاونی های اعتباری. یا فعالیت هایی مانند تجارت ارز، طلا و نقره. مسئولیت عملیات بانکی به هر شکل و ایجاد سازمانی برای انجام عملیات بانکی و اعتبارات و وجوه به صورت دریافت اعتبار و وجوه یا سپرده یا تعهد به هر عنوان و پرداخت وام و صدور کارت الکترونیکی و کارت اعتباری و اعطای تسهیلات در کلیه موارد. موارد فعالیت در این زمینه. شعب و نمایندگی های بانک های خارجی برای استقرار و انتشار ارز ایرانی به این موضوع نیاز دارند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


حوزه مالیاتی شرکت پس از ثبت شرکت چگونه تعیین می شود؟
همه شرکت ها موظف به پرداخت مالیات هستند و این موضوع در متن مستقیم قانون مالیات های مستقیم آمده است. بنابراین، آنچه از ماده 110 قانون مذکور برمی‌آید این است که هر یک از شرکت‌ها یا به عبارت دیگر اشخاص حقوقی موظفند حداکثر ظرف مدت چهار ماه پس از تسلیم اظهارنامه و حساب سود و زیان خود با احتساب سال مالیاتی، مالیات را پرداخت کنند. دفاتر حقوقی آنها شامل هویت و مشخصات شرکا، سهامداران، میزان سهم الشرکه و نشانی هر یک از آنها به منطقه ای که شخص حقوقی یعنی شرکت در آن واقع است و مالیات آنها و پس از اولین لیست ارسال می شود، کافی است تغییرات در لیست در سال های بعد ارسال شود.

برای شرکت ها و اشخاص حقوقی که خارج از ایران هستند و در ایران نمایندگی ندارند محل سکونت آنها تهران می باشد که شامل کارخانه داران و اشخاص حقوقی در دوره معافیت می باشد. در صورت معیوب بودن مهر، مهر و تعداد امضاهای ارسالی، ممیز مالیاتی موظف است مراتب را کتباً به مؤدی اعلام کند تا ظرف 20 روز نسبت به رفع نقص اقدام نماید. در صورت عدم اقدام مؤدی در مهلت مقرر، این امر منجر به قضاوت نکول می شود.

در این بین با شرکت هایی مواجه هستیم که بیش از 50 درصد سرمایه آنها وابسته به وزارتخانه ها یا شرکت های دولتی یا نهادهای وابسته به دولت است و برخی از شرکت ها نیز توسط مدیران دولتی اداره می شوند. آنها باید مدارک خود را درج کنند. ترازنامه و صورت سود و زیان خود را در مهلت تعیین شده به حوزه مالیاتی محل سکونت قانونی خود ارائه و مالیات خود را پرداخت کنند. این مدت البته به شرط وجود دلایل و مستندات موجه از سوی وزارت اقتصاد و دارایی تا شش ماه قابل تمدید است. در صورتی که این اسناد و ترازنامه و سود و زیان شرکت توسط مؤسسات حسابرسی دولتی تأیید و به تأیید مجمع عمومی برسد، نیازی به بررسی مجدد از نظر مالیاتی ندارد.

اما گاهی شرکت ها درآمدهای دیگری نیز دارند که طبق قانون مالیات های مستقیم روش های دیگری برای شناسایی آنها تعیین شده است، بنابراین ملزم به ارائه اظهارنامه نخواهند بود.

نحوه تعیین محدوده مالیاتی شرکت:
از آنجایی که هر شرکتی موظف به پرداخت مالیات است، از تاریخ صدور برگه مالیاتی شرکت خود یک ماه فرصت دارد تا به اداره مالیات مراجعه کند تا محدوده مالیاتی برای آن تعیین شود. برای این امر شخص حقوقی باید به نزدیکترین حوزه مالیاتی محل فعالیت شرکت مراجعه و پس از مراجعه به واحد تشکیل پرونده مدارک مورد نیاز را ارائه نماید. و پس از آن با تعیین حوزه مالیاتی، امور مالیاتی خود را در آنجا انجام دهند.

مدارک لازم جهت تعیین محدوده مالیاتی شرکت
تسلیم درخواست اظهارنامه مالیاتی با امضاء اضافی کلیه صاحبان شرکت، کپی پروانه کسب، ارائه قبوض تلفن و برق دفتر مرکزی شرکت، کپی اساسنامه، آگهی تاسیس و اسناد ثبتی شرکت.

زمان لازم برای تعیین محدوده مالیاتی شرکت
مدت زمان تخمین زده شده برای تعیین منطقه معاملاتی دو هفته است. هر یک از شرکت ها یا به عبارت دیگر اشخاص حقوقی موظفند اظهارنامه و حساب سود و زیان خود را ظرف مدت چهار ماه پس از سال مالیاتی با در نظر گرفتن دفاتر قانونی خود اعم از هویت و مشخصات شرکا، سهامداران، مبلغ، تسلیم نمایند. سهم الشرکه و آدرس هر یک از آنها به منطقه ای که شخص حقوقی یعنی شرکت در آن واقع است باید مالیات خود را تسلیم و پرداخت کند و پس از ارسال اولین فهرست کافی است تغییرات فهرست را در سال های بعد
چرا باید حوزه مالیاتی شرکت تعیین شود؟
1- اخذ کد اقتصادی 2- شرکت در مناقصات و مزایده 3- افتتاح حساب بانکی و دریافت تسهیلات بانکی 4- تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت.

هزینه اخذ کد اقتصادی 2.000.000 ریال و تعیین محدوده مالیاتی 2.500.000 می باشد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


برات چیست؟
پیش نویس سند تجاری است که بر اساس آن شخص از شخص دیگری می خواهد مبلغی را نقداً یا با انتقال به شخص خاص یا شخص ثالث در زمان معینی بپردازد. به عبارت دیگر سندی است که از طرف طلبکار برای بدهکار صادر می شود. و پس از تایید، بدهکار متعهد می شود در پایان رسید مشخص شده مبلغ صورتحساب را به طلبکار یا شخص معینی بپردازد. در مقابل و دریافت کننده وجه برات را دارنده برات یا مدیون یا متقلب می گویند. در معاملات بین المللی و داخلی مورد توجه قرار می گیرد.

قبول یا رد:
زمانی که چنین سندی در زمینه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، ابتدا باید توسط شخصی صادر شود، این شخص کشنده است. صدور برات توسط این شخص می تواند با امضا یا مهر در خود برگه سند باشد. مرحله بعدی قبولی برات توسط گیرنده برات پذیرفته می شود. پذیرش برات مانند صدور آن با مهر و امضا بر روی خود برات قابل انجام است. قبول قبض توسط این شخص حتی اگر به صادرکننده قبض بدهکار نباشد الزامی نیست. در مورد سفته ممکن است به اصطلاحی به نام (پیش فرض) برخورد کنیم. پیش فرض زمانی است که شخصی که قبض را دریافت می کند قبض و پرداخت را قبول نمی کند و می گوید من چنین قبضی را قبول ندارم. در راستای چنین اعتراض نامه ای، نکول صادر می شود و پذیرش شخص دیگری به عنوان ثالث، صرفاً پرداخت سند به نام صادرکننده را فرض می کند و پس از پرداخت وجه سند، حق دارد. حق تجدید نظر به صادرکننده این ممکن است در مورد برات نیز باشد، مالیات و حق تمبر به میزان مشخص شده در برات دریافت می شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئول چاپ و در دسترس قرار دادن سند تجاری و تعیین شرایط ابطال و اخذ تمبر می باشد. .

مزایا و معایب برات یا حواله:
عدم نیاز به انتقال مستقیم وجه، افزایش امنیت در معاملات، سهولت در مبادله و ذخیره سازی آسان از جمله مزیت های برات محسوب خواهد شد. اما عدم شفافیت سامانه حواله به دلیل ثبت غیرقانونی آن در برخی موارد و وقوع حواله های متقلبانه و صدور حواله بدون پشتوانه از معایب آن است. سیستم حواله به دلیل امتیازاتی که داشت در طول تاریخ به قوت خود باقی ماند و در این بین دستخوش تغییرات جالبی شد. هر کدام از ما بسیار بیشتر از آن چیزی هستیم که فکر می کنیم. ما با هاوالا در ارتباط هستیم. شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسد، اما در معاملات بورس، کار با حواله نیز مهم است.

برات باید در سررسید یا قول مطالبه شود. دارنده نهایی قبض باید ظرف ده روز پس از دریافت صورتحساب با آن تماس بگیرد. در صورت عدم پرداخت قبض، دارنده موظف به اعتراض به عدم پرداخت می باشد. سایر مقامات با شما تماس خواهند گرفت.

در راستای مطالب ذکر شده می توانید با مطالعه مقاله مسئولیت تضامنی اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب کنید.

شرط تحقق مسئولیت تضامنی:
_ مرجع براتگیر دیرتر رسید.

مسئولیت تضامنی ناشر، ضامن، ذخایر

اعتراض به عدم پرداخت در صورت عدم پرداخت توسط پیمانکار.

دارنده الزامی به رعایت حکم ظهرنویسی ندارد.

وظایف نویسندگان ظهر برای شما:
مسئولیت نویسندگان ظهر قبل از شروع:

در صورت نکول سفته و اعتراض دارنده متخلف، دارنده می تواند به صادرکننده مراجعه و از ضامن یا پرداخت فوری آن را مطالبه کند.

مسئولیت نویسندگان بعد از ظهر به شما رسید:
دارنده می تواند پس از دریافت صورتحساب و مراجعه به کشو و اعتراض به عدم پرداخت ظرف ده روز از تاریخ وصول، رأساً به هر یک از سپرده گذاران مراجعه کند. مهلت دارنده برای اقامه دعوی علیه صادرکننده: محل پرداخت برات در ایران یک سال از تاریخ وصول می باشد. اعتراض به عدم پرداخت در صورتی که محل پرداخت خارج از دو سال از تاریخ اعتراض به عدم پرداخت باشد.
مسئولیت صادرکننده در قبال شما:
مسئولیت صادرکننده بارنامه نابهنگام است: در صورت عدم پرداخت بارنامه در بارنامه و اعتراض دارنده به نکول، دارنده می تواند به صادرکننده مراجعه و تقاضای ضمانت یا پرداخت فوری کند. صادر کننده می تواند شرط کند که پیش فرض مسئولیتی در قبال شما ندارد.

مسئولیت صادرکننده پس از موارد زیر بر عهده شما خواهد بود:
پس از دریافت بارنامه و مراجعه به بارنامه، دارنده می تواند به عدم پرداخت اعتراض کند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 59 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


قرارداد ارفاقی چیست؟
به محض تائید قرارداد تسویه، برای طلبکارانی که اکثریت بوده و یا آن را امضاء کرده اند ظرف ده روز از تاریخ تائید قطعی می شود ولی طلبکارانی که جزء اکثریت نیستند و توافق نامه را امضاء نکرده اند. می توانند با سهم خود موافقت کنند. طلبکاران آنچه را که از دارایی تاجر به دست می آید دریافت خواهند کرد.

طرفین قرارداد ارافقی چه کسانی هستند؟
در واقع، طرفین قرارداد:

تاجر ورشکسته

طلبکاران هستند

دو گروه از طلبکاران زیر به جلسه ارفق دعوت خواهند شد:

طلبکاری که ادعای او موقتاً پذیرفته شده است.

طلبکاری که ادعای او شناسایی و تصدیق شده است.

طلبکارانی که مطالبات آنها شناسایی و تصدیق شده است و همچنین طلبکارانی که دعاوی آنها موقتاً پذیرفته شده و یا وکیل دائم آنها حاضر می شوند، طلبکاران می توانند بدون محدودیت وکیل به جلسه بفرستند، تاجر ورشکسته نیز به این جلسه احضار می شود و باید حضوری ظاهر شود. و تنها زمانی می تواند وکیل بفرستد که عذر موجهی داشته باشد و صحت این قضیه ثابت شده باشد.

تشریفات جلسه قرارداد اعرافقی به شرح زیر است:
1) تعیین روز، مکان و ساعت = عضو ناظر

2) ریاست جلسه قرارداد ارفقی: عضو ناظر

3) تنظیم صورتجلسه و تصمیمات مجلس: عضو ناظر

حق حضور در جلسه اعرافقی به شرح زیر است:

1) تاجر ورشکسته: اصولاً نمی تواند مگر اینکه عذر موجهی داشته باشد و ناظر به این موضوع اقرار کند.

2) اعزام وکیل به جلسه عقد ارافقی

طلبکاران نامحدود هستند.

- بستانکاران دارای مطالبات اقرار و طلبکاران دارای مطالبات به طور موقت پذیرفته شده اند.

فسخ قرارداد ارافقی چیست؟
1) در صورتی که تاجر به اتهام کلاهبرداری به ورشکستگی محکوم شود، عقد باطل خواهد بود.

2) در مورد ماده 490 عقد باطل می شود.

طبق ماده 490 پس از تایید عقد، دعوای بطلان آن پذیرفته نمی شود مگر اینکه پس از تایید، شبهه شود که در مقدار دارایی یا مقدار دیون، ترفندی به کار رفته و ارزش واقعی آن قطعی نشده باشد. در نظر گرفته شده.

ضمانت عدم انعقاد قرارداد ارافقی چه خواهد بود؟
در صورت انعقاد قرارداد مصالحه، مدیر تصفیه دارایی تاجر را می فروشد و سپس بین طلبکاران تقسیم می کند. در صورت عدم حصول توافق، مدیر تصفیه بلافاصله رسیدگی به تصفیه و ورشکستگی را آغاز می کند. تمامی این امور زیر نظر عضو ناظر می باشد. و با حضور تاجر ورشکسته انجام می شود. در صورت امتناع تاجر ورشکسته از حضور، احضار خواهان کافی است. فروش ملک طبق مقررات وزارت دادگستری انجام می شود.

نفقه ورشکسته برای امرار معاش چیست؟
نفقه به شرح زیر تعیین می شود:

1) تأیید دادگاه در مورد نفقه.

۲) تعیین میزان نفقه توسط عضو ناظر.

3) موافقت اکثریت مطلق طلبکاران با حداقل سه چهارم سرمایه.

توضیحاتی در خصوص تایید قرارداد ارافقی:
قرارداد مشارکت باید به تایید دادگاه برسد و هر یک از طرفین قرارداد می توانند تایید خود را از دادگاه بخواهند. دادگاه نمی تواند قبل از انقضای مهلت اعتراض یک هفته ای نسبت به تصویب قرار تصمیم گیری کند، در صورتی که ظرف یک هفته طلبکارانی که حق اعتراض دارند در صورت اعتراض، باید حکم واحد صادر کند. اعتراض و تایید توافق دوستانه.

فسخ قرارداد مشارکت به شرح زیر است:
در صورتی که تاجر ورشکسته به شروط قرارداد مشارکت عمل نکند، می تواند علیه وی دعوای فسخ قرارداد مذکور را مطرح کند. و فسخ قرارداد فقط توسط شخصی که قرارداد را امضا کرده است می تواند ثبت شود.

ضامن قراردادهای t و توضیحاتی در مورد آن:
امکان داشتن ضامن برای اجرای عقد عرفه وجود دارد. قسمت از عقد را که ضامن ندارد مطالبه کنند. فسخ خواهد شد.
معاملات بازرگان از تایید قرارداد تا نابودی:
معاملاتی که تاجر ورشکسته پس از صدور حکم در مورد تائید عقد مشارکت تا صدور حکم بطلان یا فسخ قرارداد مزبور انجام می‌دهد، مگر در صورت احراز سوء نیت و به ضرر شرکای مزبور باطل نمی‌شود. طلبکاران

این دو شرط باعث می شود که معاملات پس از تایید اعرافی اشتباه انجام شود:

به ضرر طلبکاران.

قصد آسیب رساندن

تعقیب ورشکستگی به دلیل تقصیر و کلاهبرداری:

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 61 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


ظهر نویسی چیست؟
در جریان معاملات تجاری با یک سری مواردی مواجه خواهید شد که در اسناد تجاری مهم است. یکی از این اعمال، تأیید است. حال قصد داریم با ظهرنویسی و موارد آن آشنا شویم.

ظهرنویسی در لغت به معنای ظهرنویسی است و در قانون اسناد تجاری به معنای انتقال برات توسط دارنده است. انتقال برات از موجر به فروشنده ظهر نویسی است.

حال قصد داریم بیشتر با معنی این واژه برای شما آشنا شویم:

برای شما چیست؟
پیش نویس سند تجاری است که بر اساس آن شخص از شخص دیگری می خواهد مبلغی را نقداً یا با انتقال به شخص خاص یا شخص ثالث در زمان معینی پرداخت کند. به عبارت دیگر سندی است که از طرف طلبکار برای بدهکار صادر می شود. و بدهکار پس از تأیید متعهد می شود در پایان رسید تعیین شده مبلغ برات را به طلبکار یا شخص معین پرداخت کند. علیه و شخصی که مبلغ برات را دریافت می کند، دارنده برات یا مدیون یا متقلب نامیده می شود. در معاملات بین المللی و داخلی مورد توجه قرار می گیرد.

پذیرفتن یا نپذیرفتن آن:

وقتی چنین سندی در زمینه های تجاری استفاده می شود، ابتدا باید توسط شخصی صادر شود، این شخص سفته دهنده است. صدور برات توسط این شخص می تواند با امضا و یا مهر بر روی خود برگه سند باشد. مرحله بعدی پذیرش برات توسط گیرنده برات پذیرفته می شود. قبول برات نیز مانند صدور آن با مهر و امضا در خود برات قابل انجام است. قبول برات توسط این شخص اجباری نیست حتی اگر به صادرکننده برات بدهکار نباشد. در مورد سفته ممکن است به اصطلاحی به نام (پیش فرض) برخورد کنیم. پیش فرض زمانی است که شخصی که قبض را می گیرد، قبض و پرداخت را قبول نمی کند و می گوید من چنین قبضی را قبول ندارم. در راستای چنین اعتراض نامه ای نکول صادر می شود و پذیرش شخص دیگری به عنوان ثالث صرفاً پرداخت سند به نام صادرکننده را متقبل می شود و پس از پرداخت مبلغ سند حق مراجعه دارد. به صادرکننده. ممکن است در مورد برات نیز اینگونه باشد، مالیات و حق تمبر به میزان تعیین شده در برات وصول شود. وزارت اقتصاد و دارایی مسئول چاپ و در دسترس قرار دادن سند تجاری است و شرایط ابطال و اخذ تمبر را مشخص می کند. .

مزایا و معایب برات یا حواله:
عدم نیاز به انتقال مستقیم وجه، افزایش امنیت در معاملات، سهولت مبادله و ذخیره سازی آسان، از مزایای برات تلقی خواهد شد. اما شفاف نبودن سامانه حواله به دلیل ثبت غیرقانونی آن در برخی موارد و بروز حواله های متقلبانه و صدور حواله بدون پشتوانه از معایب آن است. سیستم حواله ها به دلیل امتیازاتی که داشتند در طول تاریخ بر قوت خود باقی ماند و در این میان دستخوش تغییرات جالبی شد. هر یک از ما بسیار بیشتر از آن چیزی هستیم که فکر می کنیم. ما با حواله در ارتباط هستیم. شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسد اما در معاملات بورس کار با حواله نیز مورد توجه است.

حالت های نشانه گذاری
1) سفته انتقال قبض.

2) ظهرنویسی به عنوان وثیقه.

3) سفته برای دادن وکالت به شخصی که برای شما پول جمع کند.

ظهرنویسی در اصل حاکی از نقل و انتقال برات است مگر اینکه ظهرنویس در قبض وکالتنامه را مشخص کرده باشد. ظهرنویسی چه در بارنامه باشد و چه در پشت برات معتبر است. همچنین هر گاه بارنامه به دلیل افزایش نقل و انتقال بارنامه و تعداد امضاء بر روی ظهرنویسی در جایی باشد در صورتی که ظهر نویسی نباشد می توان ظهر نویسی را در برگه های جداگانه خارج از برات و پیوست انجام داد. به برات.
ظهرنویسی جزئی و مشروط چیست؟
ظهرنویسی مشروط: فقط در حدود شرط می توانید به چنین ظهرنویسی مراجعه کنید.

ظهر نویسی جزئی: صحت چنین ظهرنویسی مورد تردید است و طبق نظر غالب ظهرنویسی جزئی باطل و بلااثر است.

ظهرنویسی برای وثیقه چگونه است؟
این نوع ظهرنویسی در عرف بانکی رایج است و بانکی که به مشتری وام می دهد، برات را به عنوان بازپرداخت وثیقه از مشتری دریافت می کند تا در صورت عدم پرداخت توسط مشتری، بتواند بدهی را از مشتری دریافت کند. صورت حساب

قولنامه برای وکالت چگونه است؟
ظهرنویسی برای وکالت یعنی دادن وکالت به دیگری برای وصول بارنامه. بر اساس اصل عدم استماع اعتراض، صادرکننده، برات گیرنده و ظهرنویسی می کند افراد نمی توانند علیه وکیل اعتراض کنند و وجه را پرداخت نکنند مگر اینکه ایراداتی مانند عدم صلاحیت نسبت به موکل وجود داشته باشد. ، جعل و ... همچنین شخص نمی تواند در جمع آوری اسناد تجاری به رابطه شخصی خود با وکیل در مقابل وکیل استناد کند. وکیل مدنی منزوی است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 62 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


استقراض چیست؟

شرکت ها برای توسعه اهداف خود و تحقق بهتر اهداف خود به سرمایه بالایی نیاز دارند زیرا عموماً اهداف شرکت ها اهداف بزرگی هستند بنابراین به سرمایه بیشتری نیاز دارند.

در بسیاری از موارد، سرمایه کافی در دسترس نیست، بنابراین شرکت ها می توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

شرکت های دولتی می توانند برای گسترش کسب و کار شرکت در زمینه تجارت وام بگیرند.

وام گرفتن به دو دسته تقسیم می شود:
استقراض عادی

استقراض از طریق اوراق قرضه

استقراض از طریق اوراق قرضه
اوراق قرضه یک اوراق قابل معامله است که نشان دهنده مبلغ وام با بهره معین است که تمام آن یا قطعات آن باید در تاریخ یا تاریخ معینی بازگردانده شود. اوراق قرضه ابزار مؤثری است که یک شرکت تجاری از طریق آن پس‌اندازهای اندک مردم را جمع‌آوری می‌کند و با هدایت آن‌ها به سمت تولید و فعالیت‌های اقتصادی از آن بهره می‌برد. اوراق قرضه پس انداز کوچکی را برای جمع آوری و استفاده در انجام یک فعالیت اقتصادی ایجاد می کند. دارندگان اوراق قرضه مانند سهامداران شرکت نیستند و فقط طلبکار شرکت محسوب می شوند. مجمع عمومی برسد. هر بار که مبلغ اسمی اوراق منتشر می شود، اوراق قرضه و اجزای آن باید برابر باشند.

انتشار اوراق باید در اساسنامه پیش بینی شده باشد، در صورتی که این موضوع در اساسنامه پیش بینی نشده باشد مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام می تواند با پیشنهاد هیئت مدیره آن را منتشر کند. مجمع عمومی فوق العاده نمی تواند بیش از دو سال باشد. تصمیم در خصوص فروش اوراق و شرایط انتشار و آزادسازی آن باید کتباً به همراه طرح آزادسازی اوراق به مرجع ثبت شرکت اعلام شود.

آگهی انتشار اوراق قرضه باید شامل موارد زیر باشد:
1) نام شرکت 2) موضوع شرکت 3) شماره ثبت و تاریخ شرکت 4) مرکز اصلی شرکت 5) مدت شرکت 6) مبلغ سرمایه شرکت و اظهارنامه مبنی بر اینکه کل آن بوده است. پرداخت شده.

شده و در صورتی که اوراق قبلی قابل تبدیل به سهام شرکت باشد، برخی از چنین اوراق قرضه وامی که هنوز به سهام تبدیل نشده است.
. مبلغ وام و مدت آن و همچنین مبلغ اسمی هر ورقه و نرخ سودی که به وام تعلق می گیرد و ترتیب محاسبه آن و ذکر سایر حقوقی که احتمالاً برای اوراق در نظر گرفته می شود.

ضمانت هایی که احتمالاً برای اوراق در نظر گرفته می شود، در صورت قابل تعویض بودن اوراق با سهام شرکت، مهلت و سایر شرایط مبادله، خلاصه گزارش وضعیت مالی شرکت و خلاصه ترازنامه آخرین سال مالی که داشته است. به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام رسید.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 60 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:56

 


وصول چک چگونه است؟
اطلاعات اولیه در مورد چک:

چک کاغذی با ارزش مالی است که معمولاً برای خریدهای جاری و پرداخت های آتی استفاده می شود.

در تاریخ مذکور، سررسید، شخص دریافت کننده چک به بانک مراجعه و مبلغ مشخص شده را از حساب جاری صادرکننده چک دریافت می کند. چک به نوعی وعده پولی است که توسط فرستنده به گیرنده تضمین می شود. که می تواند در تاریخ معینی مبلغ مشخصی از من دریافت کند. چک سند قانونی معتبر و سندی تجاری است که به موجب آن صادرکننده چک تمام یا قسمتی از وجهی را که نزد دیگری به نفع خود یا شخص ثالث دارد مسترد می‌کند.
. در ایران باستان برات را چک (دیوان معزی) نیز می گفتند. بدهکار بوده است

طبق قانون چک در ایران، شخص باید در هنگام نوشتن چک، وجه نقد، اعتبار یا اعتباری در حساب خود داشته باشد که در زمان نوشتن چک قابل تبدیل به وجه نقد باشد. این تفاوت بین چک و کارت اعتباری است. چک برگشتی یعنی چکی به زندان می روند. تاریخ، مبلغ وعده داده شده را ارائه نمی کند، در حال افزایش است. قرار داده است

چک برای اولین بار در سال 1311 وارد قانون تجارت شد. این قانون در سالهای گذشته چندین بار اصلاح شده است که چک را به شرح زیر تعریف می کند (چک سند کتبی است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را به طرف مقابل بدهکار است، می توان آن را به طور کلی یا جزئی مسترد می شود و یا به دیگری می دهد) بنابراین چک سند انتقال و وسیله مبادله است.

واژه چک یک واژه فارسی است و از این زبان به زبان های دیگر وارد شده است.

چک نویس باید همیشه مبلغ را در آن بنویسد اما اگر از او بخواهند این مبلغ را بنویسد و چک بدون مبلغ امضا شود به آن چک سفید امضا می گویند. چنین چیزی می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا مبلغی که ممکن است بعداً در چک نوشته شود محدودیت دارد. وجود ندارد.

در فرهنگ سیاسی غرب، این واژه برای قدرت های نامحدودی به کار می رود که یک فرد در ازای یک رویداد به دست می آورد.

نوع چک را بررسی کنید

1) چک تایید شده = چکی است که توسط بانک ها به حساب جاری آنها صادر می شود و در مقابل پرداخت توسط بانک تایید می شود.

2) چک تضمینی = چکی است که به درخواست مشتری از طرف همان بانک توسط بانک صادر می شود و پرداخت آن توسط بانک تضمین می شود.

چک کیفری
چک ممکن است حقوقی یا کیفری باشد یا از طریق ثبت وصول شود. که در آن اعتبار چک صادر کرده است، آن را از بانک پس می‌گیرد یا دستور عدم پرداخت را صادر می‌کند و بانک نباید به دلایلی مانند عدم تطابق امضا یا دستخط در متن چک، چک را به گونه‌ای تنظیم کند که بانک. چک، یا اختلاف مندرجات چک و امثال آن از پرداخت چک خودداری کند.

اقدامات لازم در خصوص شکایت از چک کیفری:
1) گواهی عدم پرداخت را از بانک دریافت کنید.

2) بر اساس گواهی عدم شکایت تنظیم کنید.
روند رسیدگی در دادگاه:

اولین قدم ابطال تمبر به عنوان شاکی است.

1) مهر تایید مدارک ارائه شده به دادگاه

2) تمبر هزینه شکایت کیفری

مرحله دوم تحویل پرونده مربوط به معاونت ارجاع می باشد.

وکیل چک در شیراز در این خصوص می گوید: شاکی پس از ابطال مهر و تصدیق کلیه رونوشت مدارک، شکایت خود را به معاونت ارجاع دادسرا تقدیم می کند. روال موجود ارجاع پرونده به کلانتری مربوطه یا یکی از شعب بازپرسی یا تعقیب است که در این صورت دو حالت زیر پیش می آید:

1) در صورت ارجاع پرونده به کلانتری: در این صورت قبل از ثبت پرونده در دادسرا، پرونده به کلانتری محل وقوع یا کشف جرم و یا دستگیری متهم جهت اقدامات لازم ارجاع می شود. تحقیقات توسط کلانتری مربوطه در این صورت شاکی باید با توجه به محل وقوع یا کشف جرم به کلانتری مربوط به معاونت قضایی مراجعه و پس از دستور رئیس اداره مربوطه شکایت خود را به دایره ثبت رایانه ای تسلیم کند. .

2) در این صورت شاکی پس از طرح شکایت از معاونت ارجاع به دادستان یا بازپرس مندرج در ماده قسمت پایین شکایت تا پرونده در آن شعبه ثبت شود.

 
وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 62 تاريخ : پنجشنبه 31 / 1 ساعت: 1:55

 


شرکت های تجاری
شرکت های تجاری بر اساس قرارداد تشکیل می شوند. در این قرارداد، افراد توافق می کنند که چه چیزی را به شرکت بیاورند. حتی اگر فلان کار و عملی را بلد باشد می تواند به عنوان سهم خود بیاورد یا اگر ملکی دارد می تواند از آن ملک برای مکان استفاده کند. شرکت را معرفی کنید و آن را آورده در نظر بگیرید. این افراد در هر سود و زیان مربوط به شرکت شریک هستند. باید به این نکته اشاره کنم که این شرکت ها از نظر تعداد اعضا/میزان سرمایه ای که در ابتدا وارد شده است/و همچنین نوع کار و فعالیت هایی که در شرکت انجام می شود متفاوت است که امید می رود. که در این مبحث به انواع این شرکت ها پرداخته خواهد شد.
اگر یک تقسیم بندی کلی برای شرکت های تجاری انجام دهیم، باید شرکت های سرمایه و شرکت های فردی ذکر شود.

ابتدا اجازه دهید شرکت های سرمایه ای را توضیح دهیم:
در این شرکت ها شخصیت شرکا مهم نیست و سهام شرکا به راحتی و بدون نیاز به توافق همه شرکاء به عنوان مثال مانند شرکت سهامی عام/شرکت سهامی خاص/سهامی مختلط قابل انتقال است. .
در مورد شرکت هایی که به نام شرکت های انفرادی نامیده می شوند، شخصیت شرکا مهم است، یعنی در صورت تمایل به واگذاری سهام، ابتدا باید اجازه و رضایت همه شرکا را بگیرید، مانند شرکت های نسبی/ شرکت های مختلط غیر سهامی. /شرکت های مسئول محدود/ و همچنین شرکت های تعاونی.
ماده 21 قانون تجارت به درستی شرکت سهامی را برای ما تعریف کرده است.
شرکت های سهامی را می توان به سهام عمومی و سهام خصوصی تقسیم کرد.

شرکت های سهامی عام

این شرکت ها عمدتاً برنامه های سنگین دولتی یا دولتی مانند مسائل مربوط به صنایع و معادن را انجام می دهند. پنج نفر برای این شرکت ها کافی است. سرمایه این شرکت ها به سهام تقسیم می شود. بنیانگذاران تامین می شود و بخشی دیگر با کمک پذیره نویسی و سرمایه گذاری عمومی قابل حل است.

شرکت خصوصی محدود:
این شرکت حداقل سه شریک دارد و سهام این شرکت فقط با موسسین حل و فصل می شود و شرکا اجازه ندارند با کمک پذیره نویسی یا کمک های مردمی به این موضوع رسیدگی کنند.
این شرکت نیز مانند شرکت قبلی ما که سهامی عام بود سرمایه را می توان به سهام تقسیم کرد و مسئولیت سهامداران بر اساس میزان سهامی است که دارند.
بین شرکت دولتی و خصوصی تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه می خوانید.
در مورد تعداد اعضا یکی از تفاوت های آنهاست. در مورد شرکت سهامی عام پنج نفر می خواهیم اما برای شرکت سهامی خاص با سه نفر حل می شود.
در شرکت سهامی عام اجازه داریم مقداری از سهام را به روش پذیره نویسی و مردمی تهیه کنیم اما در شرکت سهامی خاص تمام سرمایه بر عهده موسسین است.
شرکت سهامی عام عموما بیشتر برای برنامه های دولتی است اما شرکت سهامی خاص اینگونه نیست و دولتی نیست.
تفاوت مهم دیگر شرکت سهامی عام با شرکت سهامی خاص این است که در شرکتی که سهامی خاص است برای واگذاری اجازه همه سهامداران لازم است اما برعکس در شرکت سهامی عام نیازی به مجوز نیست.
از سهام شرکت های خصوصی نمی توان در بورس استفاده کرد اما از سهام شرکت های دولتی می توان استفاده کرد.
اوراق مشارکت در شرکت های سهامی عام است و در شرکت های سهامی خاص امکان پذیر نیست.

شرکت سهامی چه نوع شرکتی است؟
این شرکت بین شرکت سهامی و سهامی خاص است و بر این اساس یک یا چند نفر از شرکا در قبال اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند و اشخاص دیگری که سهامدار نامیده می شوند بر اساس آنچه که دارند مسئولیت دارند. آورده اند.
راه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
تنظیم شرکت نامه: شرکت نامه همان اساسنامه ای است که در شرکت های سهامی وجود دارد. این شرکتنامه باید بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در ماده 95 قانون تجارت انجام شود.
پرداخت کلیه وجوه نقدی و غیرنقدی طبق آنچه در ماده 96 قانون تجارت آمده تعیین شود.
شرکت با مسئولیت محدود مانند بسیاری از شرکت های دیگر برای ثبت به مدارک و شرایط زیر نیاز دارد:
کلیه شرکا باید کپی کارت ملی و کپی شناسنامه داشته باشند.
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
در دسترس بودن رونوشت مبایعه نامه با امضای کلیه سهامداران.
تعداد دو نسخه درخواست نامه که دارای امضای سهامداران باشد.
داشتن مجوز.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:32

 


قوانین مشارکت در شرکتها
در بسیاری از موارد برای به حد نصاب رسیدن سرمایه، نیاز به شریک برای راه اندازی کسب و کار به وفور دیده می شود و افراد برای تکمیل سرمایه خود یا زمانی که نیاز به شریک می بینند، از راهکارهایی برای یافتن شریک استفاده می کنند. به دلیل سختی کار یافتن شریک زندگی مسائل و مشکلات خاص خود را دارد، زیرا در برخی موارد ممکن است نظرات با یکدیگر متفاوت باشد.

شریک کیست؟
تضامنی یکی از عقودی است که در قانون مدنی به طور خاص به آن اشاره شده و در ماده 571 شرکت تعریف شده است و عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در یک شیء به صورت تقسیم شده و به عبارت دیگر تضامنی. در اختلاط سهام شرکا اعم از نقدی. و غیر نقدی به منظور کسب سود طبق قرارداد.

انواع مشارکت چیست؟
1) مشارکت غیر ارادی: دو یا چند نفر با یکدیگر شریک هستند، یکی از شرکا فوت می کند، سهم شریک متوفی به ورثه او می رسد و شرکای جدید شرکت ورثه می شوند.
2) مشارکت داوطلبانه: دو یا چند نفر با تنظیم قرارداد در مورد مشارکت شریک می شوند.

سهم شریک
هنگام انعقاد قراردادهای شرکت و طی مواردی که در شرکت پیش می آید حتماً با کلمه سهم الشرکه که یکی از موارد مهم هر یک از شرکا در شرکت است آشنا شده اید زیرا درد بسیاری از موارد و مناصب است. در شرکت بر اساس این سهم الشرکه تعیین خواهد شد. و در واقع می توان گفت که سهم شرکت حقی است که افراد با توجه به سرمایه ای که به شرکت می آورند از آن برخوردارند. آنها در سود و زیان شرکت سهیم هستند. سهم شریک در شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی و شرکت نسبی مانند سهم در شرکت سهامی است.

تعیین نقش شرکا در شرکت:
برای تعیین نقش شرکا در شرکت بر اساس سرمایه، حقی به افراد داده می شود که در برخی از شرکت ها به آن حق السهام و در برخی شرکت ها سهم الشرکه می گویند.

انتقال سهام شرکت:
از آنجایی که در شرکت افراد، هویت و ویژگی های افراد نقش مهمی در عضویت شرکت دارد، واگذاری سهام به صورت داوطلبانه انجام نمی شود. بنابراین همانطور که گفته شد سهم اشخاص در شرکت های با مسئولیت محدود را سهم تضامنی و نسبی شرکت می نامند. ضمناً به این شرکت ها شرکت خصوصی می گویند.

سهم شرکت چه تاثیری بر تصمیمات شرکت دارد؟
1) حق رای: با ثبت شرکت و تعیین سهم هر یک از شرکاء می توانند به میزان سهم خود در تصمیمات شرکت دخالت کنند، هر یک از شرکا به میزان سهم خود حق دارند. در شرکت.
2) تصمیم گیری در مجمع:
برای اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص موضوع مجمع، شرکای حاضر در جلسه باید به حد نصاب رسیده و در موضوع به توافق برسند.

تاثیرات سهام بر توزیع سود و زیان چگونه خواهد بود؟
در واقع می توان گفت تقسیم سود و زیان شرکت در اساسنامه شرکت می باشد. در صورتی که در مورد نحوه تقسیم سود و زیان چیزی ذکر نشده باشد، تقسیم سود و زیان بر اساس سهم هر یک از شرکا در شرکت تعیین می شود.

ویژگی های سهم شرکت چیست؟
1) سهم الشرکه متعلق به شخص است: به این معناست که وقتی افراد سهم الشرکه را دریافت می کنند، دیگر نمی توانند بدون رضایت سایر شرکا شرکت را ترک کنند.
۲) حق مالی سهم الشرکه: در واقع می توان گفت که سهم الشرکه یک حق مالی است و ارزش مبادله ای دارد بنابراین در صورت بروز مشکل می توان آن را به عنوان مطالبه دریافت کرد.
3) سهم الشرکه مال منقول است: سهم الشرکه قابل انتقال است.
4) سهم الشرکه قابل توقیف است ولی معتبر نخواهد بود: یعنی مقام قضایی می تواند حقوق شرکا در شرکت را محدود کند و شرکت دیگر نمی تواند با انتقال سهام موافقت کند. حتی با رضایت همه اعضا.
مدیریت شرکت:
در قرارداد مشارکت یک یا چند نفر برای مدیریت شرکت تعیین می شوند. اگر یک نفر انتخاب شود هر تصمیمی که در حیطه اختیارات او باشد اجرا می شود، اگر چند نفر باشند اصل بر این است که نمی توانند فردی تصمیم بگیرند. اصل این است که توافق کنیم که هر کس می تواند در حدود اختیارات خود و آنچه مجاز است تصمیم بگیرد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 56 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:32

 


سهم الشرکه
تعریف سهم شرکت
ویژگی های سهم شرکت چه خواهد بود؟
آیا سهام شرکت قابل انتقال است؟
تاثیرات سهم شرکت بر تصمیمات شرکت چه خواهد بود؟

تعریف سهم شرکت
در حین انعقاد قرارداد شرکت و طی مواردی که در شرکت پیش می آید حتما با کلمه سهم الشرکه که یکی از موارد مهم برای هر یک از شرکا در شرکت می باشد آشنا شده اید زیرا در بسیاری از موارد ، بسیاری از موارد و موقعیت ها در شرکت بر اساس این سهم است. شرکت تضامنی مشخص خواهد شد و در واقع می توان گفت که سهم الشرکه حقی است که افراد با توجه به سرمایه ای که به شرکت می آورند از آن برخوردارند. هر یک از شرکا قسمتی از سرمایه را برای ثبت شرکت می گیرند و در مقابل سرمایه ای که با خود به شرکت می آورند و در سود و زیان شرکت شریک می شوند. سهم شریک در شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی و شرکت نسبی مانند سهام در شرکت سهامی است.

چگونه می توان نقش شرکا را در شرکت تعیین کرد؟
برای تعیین نقش شرکا در شرکت بر اساس سرمایه، حقی به افراد داده می شود که در برخی از شرکت ها به آن حق السهام و در برخی شرکت ها سهم الشرکه می گویند.

انتقال سهم الشرکه در شرکت
از آنجایی که در شرکت افراد، هویت و ویژگی های افراد نقش مهمی در عضویت شرکت دارد، واگذاری سهام به صورت داوطلبانه انجام نمی شود. بنابراین همانطور که گفته شد سهم اشخاص در شرکت های با مسئولیت محدود را سهم تضامنی و نسبی شرکت می نامند. ضمناً به این شرکت ها شرکت خصوصی می گویند.

سهم شرکت چه تاثیری بر تصمیمات شرکت دارد؟
1) حق رای: با ثبت شرکت و تعیین سهم هر یک از شرکاء می توانند به میزان سهم خود در تصمیمات شرکت دخالت کنند، هر یک از شرکا به میزان سهم خود حق دارند. در شرکت.
2) تصمیم گیری در مجمع:
برای اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص موضوع مجمع، شرکای حاضر در جلسه باید به حد نصاب رسیده و در موضوع به توافق برسند.

تاثیرات سهم شرکت بر تقسیم سود و زیان چگونه خواهد بود؟
در واقع می توان گفت تقسیم سود و زیان شرکت در اساسنامه شرکت می باشد. در صورتی که در مورد نحوه تقسیم سود و زیان چیزی ذکر نشده باشد، تقسیم سود و زیان بر اساس سهم هر یک از شرکا در شرکت تعیین می شود.

ویژگی های سهم شرکت چیست؟
1) سهم الشرکه متعلق به شخص است: به این معناست که وقتی افراد سهم الشرکه را دریافت می کنند، دیگر نمی توانند بدون رضایت سایر شرکا شرکت را ترک کنند.
۲) حق مالی سهم الشرکه: در واقع می توان گفت که سهم الشرکه یک حق مالی است و ارزش مبادله ای دارد بنابراین در صورت بروز مشکل می توان آن را به عنوان مطالبه دریافت کرد.
3) سهم الشرکه مال منقول است: سهم الشرکه قابل انتقال است.
4) سهم الشرکه قابل توقیف است ولی معتبر نخواهد بود: یعنی مقام قضایی می تواند حقوق شرکا در شرکت را محدود کند و شرکت دیگر نمی تواند با انتقال سهام موافقت کند. حتی با رضایت همه اعضا.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 59 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:32

 


حکم ورشکستگی و حکم اعسار
ورشکستگی چیست؟
بدهی چیست؟
قرارداد ارافقی (برای ورشکستگی) چیست؟

امروزه ورشکستگی به دلیل گسترش تجارت و اقتصاد و کالاهای وارداتی افزایش یافته است
شاید اکثر مردم متوجه نباشند، اما ورشکستگی باعث می شود تا زندگی بسیاری از مردم تا مرز نابودی پیش رود، به خصوص در ورشکستگی هایی که از نظر اقتصادی آسیب زیادی به یک فرد وارد می کند.
حتی در یک سری پرونده های ورشکستگی دیده شده است که افراد از یکدیگر طلاق گرفته اند، زیرا به طور کلی ممکن است ورشکستگی به طور ناگهانی رخ دهد و خانواده را شوکه کند و مردم نتوانند بفهمند که این یک امر عادی است، اما باید با این موضوع کنار بیاییم. . او با این رویداد کنار آمد و به دنبال از بین بردن اثرات مخرب ورشکستگی بر زندگی بود.
اکنون به تعریف ورشکستگی ادامه می دهیم:
ورشکستگی شرطی است که تاجر یا شرکتی به آن بیفتد و آن زمانی است که بدهی تاجر یا شرکت تجاری از دارایی آن بیشتر شود و تاجر یا شرکت تجاری نتواند بدهی خود را پرداخت کند که به آن ورشکستگی می گویند.

تعریف ورشکستگی
ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری ناشی از تعلیق پرداخت وجوهی است که بر عهده وی است. حکم ورشکستگی تاجر در زمان غیبت تا یک سال پس از فوت قابل صدور است. حکم ورشکستگی فقط برای یک تاجر یا شرکت است. تجارت قابل صادرات است.
بنابراین باید مشخص شود که یک شخص تاجر است و در صورت شک، متقاضی می تواند برای اثبات ادعای خود به شواهدی متوسل شود که در این میان بیشترین شواهد بر اساس اظهارات شهود و حجم معاملات انجام شده است. توسط شخص

تشخیص ورشکستگی چگونه امکان پذیر خواهد بود؟
در واقع تشخیص فرد ورشکسته از دو طریق زیر امکان پذیر است که به آنها اشاره می کنیم:
_ بدهکار تاجر شناخته شود.
_تاجر تمام پرداخت ها و بدهی های خود را متوقف کرده و قادر به انجام تعهدات تجاری خود نیست.

چگونه برای حکم ورشکستگی اقدام کنیم؟
تاجر ضمن اعلام تعلیق به دادگاه محل سکونت خود باید تشریفات مواد 413 و 414 را انجام دهد در غیر این صورت دادگاه حکم ورشکستگی صادر و حکم به توقیف وی می دهد.

انواع دعاوی ورشکستگی
ورشکستگی به کلاهبرداری

1) زمانی که تاجر دفاتر خود را گم کرده باشد، یعنی دفاتری که تاجر شرعاً مکلف به نگهداری آن است و در این صورت مفقود شدن کتاب باید عمدی باشد، اگر عمدی نباشد تاجر مشمول ورشکستگی می‌شود. نمی توان فریب خورد
2) افزایش متقلبانه بدهی با هدف جلوگیری از افزایش غیرواقعی طلبکاران تاجر.
3) تاجر با وساطت و معاملات صوری قسمتی از اموال خود را از بین برده است که تخریب آن ممکن است به صورت انتقال مالکیت به صورت رسمی و با تبانی اشخاص ثالث و یا به صورت تخریب و از بین بردن عمدی اموال تاجر باشد. .

جریمه ورشکستگی کلاهبرداری چیست؟
ممکن است شخصی به حبس از یک تا پنج سال محکوم شود و یا اگر مجازات او بیش از سه سال حبس باشد از حقوق اجتماعی محروم می شود.

حکم ورشکستگی چه آثاری دارد؟
1) اولین اثر حکم ورشکستگی این است که بین ورشکستگی شرکت و ورشکستگی شرکاء ارتباطی وجود ندارد.
2) اجرای حکم ورشکستگی موقت.
3) تبدیل بدهی جاری تاجر به جاری.
4) عدم تخصیص خسارت تاخیر تادیه بر دیون تاجر ورشکسته.
5) اثر نهایی حکم ورشکستگی این خواهد بود: مدیر تصفیه تاجر باشد.
برای صدور حکم ورشکستگی به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟
از حیث صلاحیت ذاتی دادگاه صالح، حکم ورشکستگی دادگاه عمومی حقوقی است و از نظر محل در صورتی که تاجر شخص حقوقی باشد محل اداره و عملیات صالح است و در صورتی که شخص حقیقی محل سکونت متهم صالح است.


مدارک لازم جهت درخواست حکم ورشکستگی
1) مدارک ورشکسته بودن تاجر: از جمله دفاتر تجاری، کارت بازرگانی، اساسنامه شرکت.
2) مدارک بدهکاری و عدم توانایی پرداخت: از جمله چک برگشتی، حکم محکومیت و یا پرداخت بدهی


تاریخ ممنوعیت تجارت تاجر
تارگر ورشکسته از تاریخ صدور حکم از مداخله در کلیه اموال خود حتی آنچه در دوران ورشکستگی به دست آورده و در کلیه اختیارات و حقوق مالی ورشکسته که استفاده از آنها مؤثر است ممنوع است. در پرداخت دیون خود مدیر تصفیه نماینده قانونی ورشکسته می باشد. حق دارد به جای خود از اختیارات و حقوق مذکور استفاده کند.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 55 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:31

 


برند تجاری
علامت تجاری علامتی به شکل لاتین یا علامت خاص یا نوشته فارسی است که برای علامت گذاری فعالیت های یک گروه استفاده می شود.

بنابراین می توان گفت که برند ترکیبی از یک نام و نشانه برای تشخیص کالا و خدمات از یکدیگر است.

علامت و برند جمعی عبارتند از:
الف) علامت: که شامل علامت قابل مشاهده ای است که کالاها و خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را متمایز می کند.

ب) علامت جمعی: هر علامت قابل رویتی که با علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی می شود و می تواند مبدأ یا هر ویژگی دیگری مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را نشان دهد که از این علامت تحت نظارت سازمان ثبت نام استفاده می کنند. سازمان ثبت do مالک علامت جمعی ثبت شده برای شناسایی

ج) نام تجاری: نام یا نامی است که معرف و متمایز کننده یک شخص حقیقی یا حقوقی است.

به این ترتیب می توان محصولات مشابه را از طریق برندها یا علائم تجاری از یکدیگر متمایز کرد و از این طریق شرکت ها بهتر می توانند محصولات خود را به مردم معرفی کنند.

داشتن علامت تجاری برای اعطای نمایندگی و همچنین علامت استاندارد و اخذ گواهی علامت تجاری ضروری است.

هدف از ثبت برند ایجاد حقوق انحصاری برای کالاها و خدمات است تا افراد سودجو از اعتبار و نام سایر شرکت ها و کالاها برای کسب سود استفاده نکنند. علاوه بر این، صاحبان علائم تجاری می توانند کالاها و خدمات خود را بفروشند. سرمایه گذاری گسترده تر و جهانی تر.

مزایای ثبت علامت تجاری:
1) کالاهای مارک دار تعرفه بیشتری نسبت به کالاهای بدون برند دارند.

2) اعتماد مخاطب به محصولات برند بیشتر است.

3) شرکت ها را از یکدیگر متمایز می کند.

4) نماینده رسمی یک شرکت محسوب می شود.

5) به کاهش هزینه تبلیغات کالا و خدمات کمک می کند.

6) بازاریابی را تسهیل می کند و باعث می شود شرکت نمایندگی بگیرد.

چه زمانی علامت تجاری قابل ثبت نیست؟
1) زمانی که کالاها و خدمات یک موسسه قابل شناسایی و تشخیص از کالاها و خدمات موسسه دیگر نباشد.

2) اگر خلاف قانون، نظم عمومی، موازین شرعی و اخلاق حسنه باشد.

3) زمانی که مبدأ جغرافیایی کالا و همچنین خصوصیات کالا یا خدمات عموم مردم یا مراکز تجاری را گمراه کند.

4) در صورتی که پرچم ملی، نظامی و پرچم کشوری تقلید شده باشد یا حروف اول نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان بین المللی یا سازمان های بین المللی باشد و یا موارد مذکور جزء موارد ذکر شده باشد. اجزای آن علامت.

استثناء: در صورت صدور مجوز استفاده از سازمان ذیربط یا مرجع ذی صلاح کشور مربوطه، ثبت علامت تجاری بلامانع است.

برای ثبت علامت تجاری مراحل زیر باید طی شود:
1- انتخاب نام و عنوان خاص

2- لوگو و تصویر گرافیکی ویژه برای معرفی کسب و کار شما

3- درخواست نام و علامت تجاری برای اطمینان از عدم استفاده قبلی.

4- جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری که عبارتند از:

کپی اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی، کپی پروانه فعالیت

کارت ویزیت در صورت استفاده از حروف لاتین

ده نمونه از تصاویر برند از تمام زوایا در یک برگه با حداکثر اندازه 10×10 سانتی متر

ارائه وکالتنامه برای شخص حقوقی

5- به سایت ثبت علامت تجاری مراجعه کرده و فرم را تکمیل نمایید

6- تهیه گواهی امضا از طریق دفتر خانه رسمی

7- تهیه بیانیه جهت ثبت برند و لوگوی تجاری:

برای ثبت علامت تجاری باید اظهارنامه انجام شود (این اظهارنامه باید الکترونیکی و به صورت خاص و به زبان فارسی باشد).

لوگو و برند توسط سه کارشناس رسمی دادگستری بررسی می شود و در صورت تایید می توانید برای ثبت علامت تجاری به اداره ثبت مراجعه کنید.

همچنین در ثبت علامت باید نکات زیر رعایت شود:
اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، نام، شماره ملی، آدرس، کد پستی، تابعیت، سمت و همچنین زمانی که متقاضی شخص حقوقی است، نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل سکونت و شماره ثبت، ملیت، مرکز اصلی. ، و غیره. . تعیین شود.

در صورت وجود نماینده قانونی متقاضی، نام، شماره ملی، آدرس و کد پستی الزامی است.

8- جهت تشکیل پرونده و پرداخت هزینه چاپ آگهی در دو نوبت جهت دریافت سند برند و لوگو به واحد مالکیت مراجعه نمایید.

زمانی که متقاضی در ایران اقامت نداشته باشد باید

نام، آدرس و کد پستی شخص یا افرادی که صلاحیت دریافت اطلاعیه را در ایران دارند ذکر کنید.

تاریخ، محل و شماره اظهارنامه یا گواهی علامت تجاری در خارج از کشور در صورت درخواست حق تقدم.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 58 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:31

 


جرم صدور چک غیر قابل پرداخت
زندگی بشر از غارنشینی به زندگی شهری و از قبیله ای به شهرنشینی تغییر کرده است. در ابتدا روابط بین قبایل بر مبادله کالا با کالا بود. اما پس از آن تنوع تولید کالا نمایان شد و از اینجا طلا به معیار و شاخص ارزش کالا تبدیل شد و با گسترش دامنه مبادلات، فلزات دیگری مانند مس، نقره و برنز نیز قرار گرفتند. استفاده شده. وسیله پرداخت و با تکامل فلزات، پول ایجاد شد. هر چه پول بیشتر مورد بهره برداری قرار می گرفت، دامنه مبادلات نیز گسترش می یافت و از آنجایی که توسعه حمل و نقل پول از نقطه ای به نقطه دیگر باعث ایجاد دردسر، سرقت و خسارت می شد، کشورهای اروپایی به دنبال جایگزینی پول با اسناد و مدارک بودند. و اسنادی وجود داشت. کسب‌وکارها آمدند تا الزامات اقتصاد آزاد را برآورده کنند و منظورشان تضمین‌های قانونی بود. در بین این اسناد چک به عنوان یکی از رایج ترین وجوه پرداخت شناخته می شد. چک در صورتی می تواند جایگزین وجهی باشد که اعتبار، اصالت و ضمانت آن تامین شود و اعتماد مردم به آن جلب شود. چک بر اسکناس ترجیح داده می شود زیرا: اولاً، یک برگ چک می تواند بالاترین ارزش پول رایج یک کشور را داشته باشد. ثانیاً حمل چک به جای حمل مبالغ هنگفت به خصوص از نظر سرقت آسانتر است. ثالثاً در صورت عدم امضاء چک باطل است و لذا خطر سرقت و مفقود شدن آن وجود ندارد. چهارم اینکه خود چک سند پرداخت به گیرنده و رسید پرداخت است. این مزایا و مزایا زمانی تحقق می یابد که چک در موارد زیر جایگزین پول شود:

اول اینکه دولت پرداخت آن را تضمین می کند. ثانیاً - بانک ها از صدور چک برای هر شخص صرف نظر از وضعیت خود خودداری کنند. امروزه اگرچه استفاده از چک در بین مردم جهان رایج شده است، اما برخی از کشورها مانند انگلیس و آمریکا جرم خاصی به نام چک بی ناموسی ندارند و در نتیجه دارنده چک فقط می تواند آن را پیگیری کند. صادرکننده چک به عنوان بدهکار یا در صورت داشتن سایر شرایط جامعه به یکی از عناوین کیفری کلاهبرداری در محاکم قضایی تحت تعقیب قرار می گیرد.
ارکان تشکیل دهنده جرم صدور چک غیر قابل پرداخت
جرم صدور چک بلامحل یک عمل مادی محض است و قانونگذار وجود عنصر معنوی را فرض کرده است لذا از نوع نظم حقوقی است و به همین دلیل رجوع به قانون و مادی اهمیت بیشتری دارد. عنصر در این مقاله به ارکان جرم مذکور در سه مبحث رکن قانونی، عنصر مادی و عنصر معنوی پرداخته شده است.

موضوع اول - عنصر قانونی


چک واژه ای فارسی است و در اشعار شعرای فارسی و کتب قدیمی به معنای عمل و برهان و قول و قول به کار رفته است چنانکه فردوسی می گوید:
به سزار می سپارم، همه یکی یکی نامه و چک می فرستیم
علاوه بر این، چک به عنوان یک سیلی، چهار شاخ، فک و قطره نیز استفاده می شود. قانونگذار در هیچ یک از قوانین مصوب در خصوص چک، جرم صدور مال غیر قابل پرداخت را تعریف نکرده و فقط شرایط و ویژگی های عدم تادیه و امانت الزام آور آن را بیان کرده است و فقط در ماده 310 قانون تجارت بیان شده است. قانون. که چک تعریف شده است. به این ترتیب: «چک سند کتبی است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که به امانت دارد کلاً یا جزئی برمی گرداند یا تحویل می دهد».
این تعریف جامع نیست و مانعی ندارد زیرا:

اول اینکه چک یک نوشته ساده نیست، بلکه یک سند است. ثانیاً پرداخت وجه چک به خواهان باید تادیه شده باشد و معوق نباشد. ثالثاً- طبق این ماده هر بانک یا مؤسسه تجاری یا صرافی یا هر شخص دیگری در صورتی می‌تواند مشمول قانون صدور چک بلامحل نباشد. رابعا بدیهی است که در معاملات امروزی دادن چک به معنای حواله برای دریافت وجه در آینده است و به ندرت طبق تعریف قانون تجارت چک به صورت نقدی و فوری مبادله می شود و قانون تجارت فقط چک را تعریف کرده است. در آن. در مورد چک های بانکی به چک پول یا ضمانت معروف است. در عصری که میلیاردها دلار پول در بانک های جهان با فشار دادن دکمه کامپیوتر جابه جا می شود، قانون تجارت دیگر در مورد چک کارایی ندارد و باید آن را یادگاری از تاریخ دانست. جای تعجب است که با این همه تغییر در روابط، مسائل تجاری و اقتصادی و در حالی که اکثر قوانین ما اصلاح یا تغییر کرده اند، چرا هیچ اقدامی برای اصلاح قانون تجارت در زمینه چک و برات صورت نگرفته است!

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 64 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:31

 


ضامن در اسناد تجاری
ضمانت یکی از موارد مهم در اسناد تجاری و یک سری وام است. عموما در جاهای مختلف با فردی برخورد کرده اید که در مورد اموال و یا امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد به شما تضمین می دهد که از اموال به درستی استفاده خواهید کرد. و پولی که دریافت کرده اید را در موعد مقرر برگردانید و یا کارهایی را که لازم است در تاریخ مقرر انجام دهید. ضمانت چیزی است که اگر کار خود را درست انجام ندهید در بسیاری از موارد ضامن باید منتظر عواقب آن باشد. حال قصد داریم با مفهوم ضمانت و مسائل مربوط به ضمانت آشنا شویم.

تضمین چیست؟


ضمانت یعنی این که از تعهد شخص ثالث مبنی بر این یک فرد یا چندین نفر مسئول این هستند که برات این مبالغ را در رسید پرداخت خواهد کرد. طرفین عقد ضمان ضامن و موضوع ضمان هستند.

حال در مورد شما توضیحاتی ارائه می کنیم و سپس گارانتی را برای شما توضیح می دهیم.

امضاء برات و سفته
برای شما:
برات یک سند تجاری است که بر اساس آن شخص از دیگری می خواهد مبلغی را نقداً یا با انتقال به شخص معین یا شخص ثالث در زمان معینی بپردازد. طلبکار یا شخص معینی بپردازد. به دریافت کننده وجه برات، دارنده برات یا مظلوم یا متقلب می گویند. دارنده برات می تواند پرداخت مبلغ برات را بپذیرد یا از قبول آن امتناع کند. .

پذیرفتن یا نپذیرفتن آن:
. صدور برات توسط این شخص می تواند با امضا و یا مهر بر روی خود برگه سند باشد. مرحله بعدی پذیرش برات توسط گیرنده برات پذیرفته می شود. قبول برات نیز مانند صدور آن با مهر و امضا در خود برات قابل انجام است. . در مورد سفته ممکن است به اصطلاحی به نام (پیش فرض) برخورد کنیم. پیش فرض زمانی است که شخصی که قبض را می گیرد، قبض و پرداخت را قبول نمی کند و می گوید من چنین قبضی را قبول ندارم. در راستای چنین اعتراض نامه ای نکول صادر می شود و پذیرش شخص دیگری به عنوان ثالث صرفاً پرداخت سند به نام صادرکننده را متقبل می شود و پس از پرداخت مبلغ سند حق مراجعه دارد. به صادرکننده. ممکن است در مورد برات نیز اینگونه باشد، مالیات و حق تمبر به میزان تعیین شده در برات وصول شود. وزارت اقتصاد و دارایی مسئول چاپ و در دسترس قرار دادن سند تجاری است و شرایط ابطال و اخذ تمبر را مشخص می کند. .
مسئولیت صادرکننده در قبال شما:
مسؤولیت صادرکننده بارنامه نابهنگام است: در صورتی که بارنامه در بارنامه نکول کند و دارنده به نکول اعتراض داشته باشد، دارنده می تواند به صادرکننده مراجعه و تقاضای ضمانت یا پرداخت فوری کند. صادرکننده می‌تواند شرط کند که پیش‌فرض مسئولیتی در قبال شما ندارد.
مسئولیت صادرکننده پس از موارد زیر به عهده شما خواهد بود:
دارنده می تواند پس از دریافت بارنامه و مراجعه به بارنامه و اعتراض به عدم پرداخت، ظرف ده روز از تاریخ بارنامه مستقیماً به صادرکننده مراجعه کند.
مهلت طرح شکایت از صادرکننده:
_ در صورتی که صادرکننده بارنامه را به گیرنده تحویل ندهد محدودیت زمانی وجود ندارد.
_ناشر محل برات را به برات گیرنده تحویل داده است: محل پرداخت برات ایران است، یک تاریخ اعتراض به عدم پرداخت. در صورتی که محل پرداخت در خارج از کشور باشد دو سال از تاریخ اعتراض به عدم پرداخت.

مسئولیت چند امضاکننده اسناد تجاری چیست؟
اگر برات، سفته یا چک به وثیقه چند ناشر، چند باطل، چند ضامن یا چند سفته باشد، در تضامنی یا تضامنی بودن آن اختلاف است. اگر سند تجاری توسط چند ناشر صادر شده باشد، تعهد تضامنی است.

ضمانت نامه شما:
ضامن برات هم می تواند متصدی برات باشد و هم اشخاص ثالث. یعنی اشخاصی که امضای آنها در برات است نیز می توانند ضمانت کنند. تضمین برای شما مفید نخواهد بود زیرا مسئولیت نهایی با شماست.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 60 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:31

 


تفاوت شرکت سهامی با شرکت تضامنی
شرکت سهامی تحت عنوان خاصی برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود اما در شرکت سهامی سرمایه بین آنها به سهام تقسیم می شود و مسئولیت سهامداران برابر است. مقدار سهام آنها

دو نوع شرکت سهامی وجود دارد:


سهام دولتی و خصوصی.


تفاوت بین ایجاد یک شرکت سهامی و یک شرکت سهامی:
شرکت تضامنی زمانی تأسیس می شود که تمام سرمایه نقدی پرداخت شده و سهم غیر نقدی شرکت نیز تسلیم شده باشد و اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا ضامن پرداخت هستند. از تمام بدهی های شرکت سوم بی اثر است. برای تأسیس شرکت سهامی موسسین باید حداقل 20 درصد سرمایه شرکت را تضمین و حداقل 30 درصد از مبلغی را که تعهد می کنند به حسابی به نام شرکتی که در یکی از شرکت های در حال تأسیس است واریز کنند. بانک ها، سپس بیانیه ای ضمیمه طرح. اساسنامه شرکت و طرح پذیره نویسی سهام با امضای کلیه موسسین باید به اداره ثبت شرکتها در تهران و در شهرستانها به دایره ثبت شرکتها و در مواردی که دایره ثبت وجود ندارد تسلیم شود. اداره ثبت محلی ارسال شد و رسید دریافت شد.
در صورتی که بخشی از تعهد مؤسسین به صورت نقدی نباشد، باید رونوشت یا اسناد مالکیت این تعهدات را به همان بانکی که وجه نقد در آن واریز شده و گواهی بانکی را به ضمیمه اظهارنامه به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند. .
مجمع عمومی موسس اولین مدیران و بازرسان را تعیین می کند که البته طبق ضوابط تشکیل می شود و پس از احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و پرداخت مبالغ لازم و مشاوره لازم در خصوص طبق اساسنامه شرکت، مدیر و بازرس را انتخاب می کند. . تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار هر نوع دعوتنامه و اطلاعیه سهامداران به عهده مجمع عمومی است. مدیران و بازرسان باید این سمت را به صورت کتبی بپذیرند. وقتی مدیر یا بازرس این سمت را می پذیرد به این معنی است که رسما وظایف خود را بر عهده گرفته است، بنابراین شرکت از این زمان تاسیس می شود.

تفاوت بین شرکای شرکت سهامی و شرکت تضامنی:
در یک سرمایه گذاری مشترک که حداقل توسط دو شریک تشکیل می شود، شرکا نیازی به تاجر ندارند. اما در شرکت سهامی تعداد شرکا از سه نفر کمتر نباشد و این شرکت به دو قسمت تقسیم می شود:
1- شرکت هایی که موسسین آنها بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم بدست می آورند. این شرکت ها به صورت عام معامله می شوند.
2- شرکت هایی که سرمایه آنها در زمان تاسیس فقط توسط موسسین اخذ می شود. این شرکت ها سهامی خاص هستند.
تفاوت شرکت سهامی و تضامنی در نام آنها:
در نام شرکت تضامنی باید عنوان شرکت تضامنی و حداقل نام یکی از شرکا قید شود و در صورتی که نام شرکت شامل نام تمام شرکا نباشد باید بعد از آن اضافه شود. نام شرکا و شرکای ذکر شده و شرکا و برادران و غیره.
همیشه در شرکت های سهامی اعم از دولتی و خصوصی قبل از نام شرکت باید در کلیه اسناد و آگهی ها و اطلاعیه های شرکت عبارت «عمومی و خصوصی» به صورت خوانا درج شود.

تفاوت در میزان سرمایه برای ایجاد شرکت سهامی و شرکت تضامنی:
سرمایه ثابتی برای ایجاد شرکت سرمایه گذاری مشترک وجود ندارد و ممکن است سرمایه شرکت مقدار کمی باشد. در مورد شرکت سهامی حداقل سرمایه ای که باید در شرکت سرمایه گذاری شود تعیین شده است. سرمایه شرکت های سهامی عام نباید کمتر از 5 میلیون و شرکت های خصوصی کمتر از یک میلیون باشد و این سرمایه باید در زمان تاسیس تعیین شود. یا نوع شرکت به نوع دیگری از شرکت که در قانون تجارت تعریف شده است تغییر یابد در غیر این صورت هرکس ذینفع شرکت باشد می تواند انحلال آن را درخواست کند.
شرکت سهامی و شرکت سهامی و تفاوت در موضوع آن:
شرکت سهامی یک شرکت بازرگانی است بنابراین برای مسائل غیرتجاری نمی توان شرکت سهامی ایجاد کرد. بر اساس ماده 8 لایحه، موضوع شرکت باید به صراحت در اساسنامه نوشته شود، اما لزومی ندارد که موضوع فعالیت شرکت سهامی الزاماً یک فعالیت تجاری باشد. زیرا شرکت سهامی عام و خاص در ظاهر و باطن یک شرکت تجاری است.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:31

 


ثبت چک در بانک مرکزی

مردم برای انجام معاملات خود و انجام آنها نیاز به یک سری چیزها برای معامله دارند که در ازای معامله پرداخت می شود.
این چیزی است که معامله را انجام می دهد:
می تواند چک باشد.
می تواند سفته باشد.
می تواند خود نقد باشد.
می تواند یک کالای ارزشمند باشد.
البته امروزه برای سهولت و سرعت بخشیدن به معاملات از طریق چک انجام می شود تا افراد بتوانند در مدت معینی که روی چک نوشته شده وجه نقد دریافت کنند.
دریافت چک و ثبت آن یکی از موارد بسیار مهم در خصوص چک می باشد و در اینجا قصد داریم اطلاعاتی در مورد ثبت چک در سامانه بانک مرکزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
در صورتی که موجودی حساب صادرکننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد، به درخواست دارنده چک، بانک موظف است موجودی موجود در حساب را به دارنده چک پرداخت کند و دارنده چک باید آن را بنویسد. مبلغ دریافتی پشت چک را به بانک بدهید. در اینجا بانک موظف است به درخواست دارنده چک و پس از دریافت کد رهگیری و درج آن در گواهی چک با مشخصات چک و هویت و هویت، کسری مبلغ چک را در سامانه یکپارچه بانک مرکزی ثبت کند. آدرس کامل صادرکننده، آن را به متقاضی تحویل دهید. دادن
ثبت چک برگشتی در سامانه بانک مرکزی:
در گواهی ثبت چک دلیل عدم پرداخت قید و به همراه کد رهگیری و مهر و امضای بانک به صاحب آن تحویل داده شود.
در برگه فوق باید امضای صادرکننده با نمونه امضای موجود در بانک که توسط بانک تایید شده مطابقت داشته باشد یا نباشد و بانک باید نسخه دوم این برگ را به آدرس صاحب چک ارسال کند. اطلاعات شخص صادر کننده چک
در مواردی که چک توسط وکالت از طرف صاحب حساب اعم از شخص حقیقی یا حقوقی صادر می شود، این اقدامات باید به صاحب حساب و همچنین وکیل وی اعلام شود.

صدور چک از طرف:
در هنگام صدور چک باید مشخصات فرد ذکر شود و رایج ترین صدور چک از طرف مدیرعامل، صدور چک توسط مدیر عامل به حساب شرکت است که در صورت عدم پرداخت، مسئولیت این مورد نیز بر عهده مدیر عامل خواهد بود. .
البته با توجه به بند نامه ای که ابلاغ شده است، در صورت عدم موجودی در حساب صادرکننده چک، بانک ها می توانند مبلغ را از سایر حساب های جاری دریافت کنند که به ترتیب اولویت به شرح زیر است. :
1) حساب جاری
2) حساب وام پس انداز
3) حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت
4) حساب سرمایه گذاری بلند مدت

جریمه بانکی افرادی که چک برگشتی دارند چقدر است؟
1) ممانعت از افتتاح هرگونه حساب بانکی و صدور کارت بانکی جدید در کلیه بانک ها
2) مسدود کردن وجوه کلیه حسابها و کارتهای بانکی و هر وجه متعلق به صادرکننده که نزد بانک یا مؤسسه اعتباری تحت هر عنوان دارد به میزان کسری مبلغ چک اعلامی بانک مرکزی.
3) عدم صدور کارت هدیه برای شخصی که چک برگشتی در تمامی بانک ها دارد
4) عدم پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت نامه ارزی یا ریالی
5) عدم گشایش اعتبار اسنادی یا ریالی
آیا امکان ثبت چک بدون پرداخت وجود دارد؟
در صورتی که مبلغ چک در زمان وصول وصول نشود یا موجودی حساب شخص صادر کننده نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد و دارنده چک به بانک مراجعه کند، بانک مسئول است. عدم پرداخت وجه یا کسری مبلغ به درخواست دارنده چک. ثبت چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی.
پس از ثبت چک باید کد رهگیری دریافت کنید و صادرکننده چک و همچنین آدرس کامل آن به همراه دلایل عدم پرداخت چک در چک ذکر شود.

بانک در چه مواردی موظف است در سامانه بانک مرکزی اعلام کند تا اثر بد چک بلافاصله برطرف شود؟


1) صادرکننده چک به همراه حامل چک با هم به منزل مراجعه کنند و دارنده چک رضایت رسمی خود را به صادرکننده چک بدهد.
۲) صادرکننده چک باید مبلغ چک را به حساب جاری بانک محل برگشت چک واریز کند.
3) شخص صادر کننده نامه رسمی از مراجع قضایی به بانک ارائه نماید.
4) مدت سه سال از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت می گذرد و در این مدت هیچ شکایتی از وی در پرونده های حقوقی و کیفری نداشته است.
5) صادرکننده حکم دادگاه دارد و به بانک تسلیم می‌کند که نشان می‌دهد نسبت به آن چک بدهکار نیست.
6) صادرکننده چک باید برگه چک را به بانک محل برگشت چک نشان دهد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 59 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:30

 


شرایط اخذ دسته چک

چک کاغذی است که تاریخ و مقدار مشخصی در آن نوشته شده است. آنها معمولاً برای پرداخت ها و خریدهای آتی از چک استفاده می کنند. پس از نوشتن مبلغ مورد نظر، شخصی که صاحب چک است، تاریخ وجه نقد را در نظر می گیرد و سپس باید آن را امضا کند. پس از رسیدن به تاریخ چک، شخصی که چک به دست او می رسد باید به بانک مراجعه و از طریق کارمند بانک، مبلغ موجود در چک را برداشت و از حساب صاحب چک وصول کند.
آشنایی با انواع چک:
چک تایید شد
چک تضمینی
چک بین بانکی یا چک رمزی
چک مسافرتی
چک بانکی منظم

چک تایید شده از نظر ضمانت اعتبار خوبی دارد. بانک حساب صاحب یا شخصی که چک را برای این چک نوشته مسدود می کند و پول موجود در حساب را به شخصی که چک برای او نوشته شده است پس می دهد.


اما برعکس، چک های تضمینی وجود دارد. این نوع چک غیرقابل مسدود شدن است و حتی در صورت فوت یا ورشکستگی مالک، اتفاق خاصی برای نقد شدن چک نمی افتد. می توان گفت که این نوع چک چک بانکی است اما اینطور نیست. چک تضمین شده توسط بانک باید گفت این چک قابلیت نقد شدن را دارد. بانک موظف است در زمان تاریخ چک، مبلغ مورد نظر را از حساب صاحب چک کسر کند. دادن
چک بین بانکی که به چک رمزی نیز معروف است توسط بانک صادر می شود و به درخواست مشتری به عهده بانک دیگری است و لازم به ذکر است که این نوع چک با کد صادر می شود. در صورتی که پرداخت به صورت نقدی امکان پذیر نباشد، بانک مبلغ مذکور را پرداخت خواهد کرد. به حساب متقاضی ارسال می شود و قابل انتقال به شخص ثالث نیست.
و تراول چک نوعی چک بانکی است که تمامی شعب صادرکننده می توانند آن را پرداخت کنند و این موردی است که باعث شده مردم به جای حمل وجه نقد از تراول چک استفاده کنند که کاملا قابل اعتماد است.


لازم به ذکر است که چک نوع دیگری نیز وجود دارد که به آن چک سفید امضا می گویند. در این نوع چک صادرکننده نام شخص اعم از نام و نام خانوادگی را درج نمی کند و همچنین مبلغی را نمی نویسد و فقط چک را امضا و تحویل می دهد. برای مالک مشکلی پیش نمیاد
اما به چک های بدون تاریخ امضا می رسیم. کسانی که این نوع چک را دارند قبل از شکایت یا مراجعه به بانک ابتدا شروع به ذکر تاریخ می کنند اما در صورتی که در مراجع قضایی ثابت شود صادرکننده چک در زمان وصول چک بوده است. ، شامل مسئولیت کیفری نمی شود.
همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که امروز به کسانی که چک برگشتی دارند یا بدهکار بانک هستند چکی داده نمی شود.
تاریخ چک بسیار مهم است. بانک چکی را که تاریخ ندارد قبول نمی کند. در چک ها باکسی در سمت چپ پایین می بینید که باید مشخصات مربوطه را با واحد ریالی و عدد بنویسید.


صادرکننده چک شخصی است که صاحب حساب است که موظف است چک را تکمیل و امضا کند و به دست صاحب آن بگذارد.
اما دارنده چک شخصی است که چک برای او صادر شده است، ممکن است چک برای شخص خاصی تعیین شده باشد و باید گفت که اگر چک به دلیل وراثت یا ظهرنویسی انجام شده باشد، او نیز جزء است. از همان صاحب چک.
همیشه در نظر داشته باشید که شخص همچنان می تواند مواردی را در چک اضافه یا حذف کند و شما راهی برای اثبات این موضوع نخواهید داشت.
توجه به این نکته ضروری است که برای نوشتن چک از ابتدا تا انتها از همان خودکار استفاده کنید، حتی اگر رنگ ها شبیه هم هستند، خودکار خود را تغییر ندهید.
همیشه برای اعتبار طرف مقابلتان تحقیقات لازم را انجام دهید و کاملا مطمئن باشید که طرف چک برگشتی ندارد و اگر متوجه شدید که طرف حساب شما چک برگشتی دارد، شروع به این معامله را متوقف کنید.
مبلغ چک را حتماً بنویسید سپس چک را تحویل دهید زیرا اگر چک مبلغی نداشته باشد به صورت چک سفید امضا می شود و طرف می تواند هر چقدر که بخواهد بنویسد.
اگر چک شما خط و خش ندارد در چک این نکته را ذکر کنید که این چک هیچ خط و خش ندارد.

وکیل در تهران...
ما را در سایت وکیل در تهران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس صفری vekiltehran بازدید : 60 تاريخ : دوشنبه 28 / 1 ساعت: 14:30